Reseller aan het woord: Door kennis met elkaar te delen, kun je gewin delen

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Waar de meeste ondernemers de ambitie hebben om iets voor zichzelf te beginnen of al precies weten bij welke formule zij zich willen aansluiten, is het bij Douwe van der Molen anders gelopen. Zijn samenwerking met Kevin Schuyffel van de formule That’s Mail is voortgekomen uit een nobel doel en een vervelende ziekte.

Ernstig ziek

Douwe van der Molen heeft al ruim 40 jaar ervaring in de commerciële wereld, was een workaholic pur – sang.  Altijd dusdanig hard aan het werk geweest dat hij geen tijd vrij maakte om zijn kinderen op te zien groeien. Een groot netwerk door de jaren heen heeft hij opgebouwd, waaronder in de landen Nederland, België, Duitsland, Zwitserland en Frankrijk. Tot de dag kwam dat zijn leven een andere wending kreeg. In 2013 werd kanker geconstateerd bij Douwe. “Mijn destijds 16 jarige dochter vroeg mij, terwijl wij samen GTST keken vanuit het ziekenhuisbed, waarom ik meer foto’s had van haar broer dan van haar. Dit was omdat ik in haar jeugd veel afwezig ben geweest wegens mijn werk.” Bij haar broer werkte hij in loondienst en had veel vrije tijd. Dit is het moment geweest waarop Douwe besloot om zijn leven om te gooien en zich mede in te willen zetten voor maatschappelijk doelen.

Welk maatschappelijk doel dat zou worden was niet moeilijk, namelijk kankeronderzoek. Douwe heeft zich naast Maarten van der Weijden ingezet voor het werven van sponsoren voor de Friese Elfsteden zwemtocht. Dit geldt ook voor de toekomst met blijvend meer onderzoek als doel.

That’s Mail

Welke rol speelt That’s Mail in het maatschappelijke doel? Douwe volgt de franchisewereld al jaren, hij vindt het nieuws interessant en wordt graag op de hoogte gehouden. Zodoende kwam hij de formule That’s Mail tegen in de nieuwsbrief. Hij nam contact op met Kevin, wie daar geen gras over liet groeien. Binnen de kortste keren zaten de heren met elkaar om tafel en kwamen zij erachter dat zij een belangrijke waarde gemeen hebben. “Door kennis met elkaar te delen, kun je gewin delen.” De klik was er meteen waardoor besloten werd een langdurige samenwerking met elkaar aan te gaan. “Ik ben niet naar Den Haag gekomen om als 1dagsvliegje naar je toe te vliegen”, aldus Douwe, wie zelf van oorsprong uit Friesland komt en nu woonachtig is in Drenthe.

Douwe heeft twee marketing formules ontwikkeld waaronder Spaar & Doneer. Spaar & Doneer houdt in dat consument en ondernemer geholpen worden met het besparen op maandelijkse kosten, tegelijkertijd wordt er met een gesloten portemonnee gedoneerd.  Een percentage van de te ontvangen commissie over het afgesloten product, wordt gedoneerd aan kankeronderzoek naar keuze.

Momenteel rolt Douwe de formule van That’s Mail uit in de provincies Friesland, Groningen en Drenthe. Hij heeft hier zijn netwerk opgebouwd met nieuwe en bestaande klanten. Het contact met Kevin is super. “Kevin is meedenkend, niet overheersend, hij weet erg goed te luisteren waardoor we samen tot actie kunnen komen. “ Daarnaast voldoet de formule aan alle wettelijk gestelde veiligheidseisen waardoor ondernemers zich daar geen zorgen over hoeven te maken.

De toekomst

Uiteraard hebben zowel Kevin als Douwe toekomstplannen. Douwe overweegt het opzetten van een eigen franchiseformule, hiermee kan hij wellicht zijn kinderen een stap verder helpen in de toekomst. Kevin heeft de ambitie om zijn formule That’s Mail landelijk uit te rollen, zodat heel Nederland straks bekend is met zijn marketingtools. Wil jij hier een rol in spelen? Vraag hier vrijblijvend meer informatie aan.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-season-art-class