Franchisenemer of master franchiser: bij Used Products krijg je de ruimte

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

used-products-arnhem

Used Products begeeft zich al sinds 1997 in bijna alle productgroepen van de tweedehands markt. Franchisegever Berthold Bakker heeft de formule zien groeien van één winkel in Alkmaar naar 57 in Nederland, drie in België, één in Spanje en één in Oostenrijk. Die groei wil hij doorzetten: Used Products zoekt dan ook master franchisers in alle Europese landen én ondernemers voor de Nederlandse markt.

Internationale ondernemers gezocht

Om internationale groei te realiseren in landen waar Used Products nog niet gevestigd is, zoekt de formule masterfranchisers. In welk land dat moet zijn, maakt Bakker niet uit. “Binnen Europa zijn alle landen welkom. Sterker nog, als een geschikte kandidaat zich in Argentinië aanbiedt, deinzen we ook daarvoor niet terug. We hebben het liefst ondernemers die het land in kwestie goed kennen. Het vergt namelijk veel lokale kennis om in het buitenland te beginnen. Als een Nederlandse ondernemer die kennis heeft, of de financiële middelen heeft om die in te kopen, behoort dat ook tot de mogelijkheden.”

Used Products biedt zijn producten zowel lokaal als landelijk aan, een grote pré om klanten zo optimaal mogelijk te bedienen. Franchisenemers delen bij Used Products niet slechts mee met de webshopopbrengsten, ze kunnen deze volledig in eigen zak steken. “Wel zo eerlijk”, vindt Bakker. “Elke vestiging heeft een eigen webshop, die op zijn beurt weer is ondergebracht in de collectieve webshop op www.usedproducts.nl. Klanten kunnen gemakkelijk met iDEAL betalen en de pakketten worden dezelfde dag nog verstuurd. Dat het werkt, bewijzen de cijfers. “Hier wordt steeds meer gebruik van gemaakt.”

Veel vrijheid

Ondernemers krijgen bij Used Products de ruimte om daadwerkelijk te ondernemen, vindt Bakker. “Je wordt niet in een hokje gestopt, krijgt geen vreselijk dik handboek. Natuurlijk hanteren we vaste afspraken, onder andere over onze huisstijl, bedrijfskleding en de manier waarop we met klanten omspringen. Buiten dit alles heb je de mogelijkheid om eigen capaciteiten volop in te zetten en lokaal zaken op touw te zetten, zoals de marketing.” De vrijheid die Used Products-ondernemers genieten vertaalt zich in een afwisselende en praktijk waarin geen dag hetzelfde is. “Iedereen die bij ons onderneemt, heeft er plezier in”, zegt Bakker. “Nieuwe mensen en producten houden het spannend.” Wat producten betreft speelt de smaak van individuele ondernemers een rol. Bakker: “Sommigen zijn gek op muziek, die hebben daar de hele winkel mee vol staan.”

Ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheden van Used Products? Klik dan hier voor meer informatie. Volgende week: ‘Used Products zet social media in voor verkoop’

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

banner snak appeal

skyscraper-banner-website

franchise-banner-abn-amro-3


seasons-artclass-banner

 

Vragen? Bel ons! 055-8200 226