Franchisenemer YellowKorner vertelt: Panos – Griekenland

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

De Nationale Franchise Gids heeft recentelijk een kort interview afgenomen met een internationale franchisenemer van YellowKorner. De franchiseformule presenteert en commercialiseert fotografie. Dit doen ze van meer dan 500 kunstenaars, in een beperkte oplage. Elk genummerd en compleet met een certificaat van echtheid. In meer dan 150 galerijen wereldwijd. Panos is franchisenemer van YellowKorner in Athene, Griekenland en vertelt over zijn ervaringen bij deze internationale formule.

Panos geeft aan begonnen te zijn als franchisenemer bij YellowKorner omdat hij het een dynamisch retail concept vindt. Volgens Panos zijn veel concepten al verzadigd. Hij vindt YellowKorner een frisse formule met een nieuwe aanpak. Ze maken volgens de Griekse ondernemer kunst toegankelijker voor een breder publiek.

Wat vind je leuk aan ondernemen bij YellowKorner?

“Het voelt goed, want YellowKorner is een grote familie. Ze staan open voor feedback van de ondernemer en ze helpen ons aan de hand van voorbeelden en ervaringen van voorgaande openingen. De formule is flexibel en past zich aan onze lokale behoeften aan. YellowKorner is een van de meest dynamische en flexibele concepten die ik heb meegemaakt.”

Hoe ervaar je het ondernemen bij YellowKorner?

“YellowKorner helpt ons bij het uitkiezen van de fotografie en er zijn richtlijnen opgesteld voor het plaatsen in de winkel. Het is een win-win model, want wij nemen als ondernemer geen risico. We betalen niet voor elk kunstwerk dat we krijgen, alleen als iets wordt verkocht. YellowKorner houdt onze voorraad online in de gaten om ons te helpen bij nieuwe orders en het assortiment. Daarnaast volgen wij richtlijnen voor de marketingactiviteiten en projecten nauwkeurig. We werken nauw samen met de website. We concurreren niet met de website en delen mee met wat er online verkocht wordt.”

Wat zijn je plannen voor de toekomst als franchisenemer?

“Ik wil veel YellowKorners openen. Griekenland heeft veel toerisme, dus een samenwerking met een hotel is ook een interessant idee. Het plan is om door middel van ‘pop-up’ galerijen de eerste stappen te zetten. We hebben nu een groot project lopen in Monaco. In maart zijn we in Monte-Carlo op een mooie locatie geopend.”

Ontvang gratis meer franchise informatie over YellowKorner!

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.