Franchisenemers Jamin zien omzet stijgen

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Jamin Eindhoven Woensel

Snoepformule Jamin heeft de afgelopen twee jaar positieve groeicijfers geboekt. Franchisenemers zagen hun omzet groeien van vijf tot tien procent. Volgens general manager Maarten Steinkamp is dit echt een prestatie in de huidige winkelstraat. Dit vertelde hij aan NRC.

Na het tijdelijke faillissement in 1985 zag Jamin haar aantal vestigingen teruglopen van 600 naar 90. “Dat komt deels omdat de snoepmarkt al jaren langzaam afneemt. Maar ook met Jamin zelf ging het matig”, aldus Steinkamp, die sinds vorig jaar bij de formule werkt. De formule verkeerde in een identiteitscrisis doordat Jamin zich niet goed onderscheidde van de concurrenten. Supermarkten en tankstations konden door grote inkopen lagere prijzen aanbieden voor dezelfde producten. De franchiseformule heeft haar assortiment aangepakt. Jamin wil dat er in het nieuwe assortiment altijd iets nieuws, verrassends of geks te vinden is. De franchiseformule besloot om snoep vanuit het buitenland als eerste in Nederland te introduceren. Het assortiment bestaat nu onder andere uit American Candy, Zweedse snøpjes, Japans doe-het-zelf-snoep in de vorm van sushi.

Ook krijgt Jamin veel media-aandacht van vloggers die de nieuwe snoepjes testen. “Wij betalen vloggers nooit”, zegt Steinkamp daarover, “tenzij we echt een samenwerking aangaan”.  Jamin heeft een samenwerking met vlogger Djamila die speciaal voor Jamin Djamila-Twizzl heeft ontworpen. “Dan betalen we natuurlijk gewoon een honorarium, maar voor de rest sturen wij gewoon samples op en we zien wel.”

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.