Frozen Yogurt Benelux ontwikkelt formule verder

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Sinds de introductie van de franchiseformule Frozen Yogurt Benelux in de franchisemarkt is de formule hard bezig met het concept verder te ontwikkelen. Franchisegever Tine Hartjes licht enkele van deze ontwikkelingen toe in een kort interview met De Nationale Franchise Gids.
Professionele uitstraling

frozen-yogurt-benelux-bus-zijkantTine Hartjes heeft de formule zelf ontwikkeld in nauwe samenwerking met Olaf Siemens. Door de frozen yogurt machines zelf te ontwikkelen en te laten fabriceren. Daarnaast worden diverse  smaken naar Nederland geïmporteerd. De formule is begonnen vanuit een kantoorpand achter haar  woonhuis in Oss.

Het kantoor heeft inmiddels flinke veranderingen ondergaan. “De afgelopen periode hebben wij ons kantoor met meerdere werkplekken compleet herzien en ingericht. Daarnaast zijn wij gestart met het Exact E.R.P. systeem dat onze verkoop en leveringen via onze samenwerkende partners zal ondersteunen”, aldus Hartjes.

Op het hoofdkantoor in Oss is verder een compleet  magazijn volledig voor machines ingericht. Vanuit dit magazijn worden alle leveringen van machines en aanverwante artikelen, met uitzondering van de bevroren Ollie’s Frozen Yogurt, gerealiseerd. “Deze bevroren Ollie’s Frozen Yogurt wordt met een aparte vers transport geleverd in de Benelux. Alle uitleveringen van de goederen vindt plaats na een nauwkeurige controle en testen van alle machines, zodat iedere ondernemer direct aan de slag kan met de verkoop van Ollie’s Frozen Yogurt.”

Bovendien  heeft de formule sinds kort een duidelijke herkenbaarheid door middel van de bedrijfsauto’s. Deze krijgen een eigen bestickering, zoals hierboven vertoond.

Nieuwe smaken en franchisenemers

Tevens introduceert de formule een aantal nieuwe smaken in de Nederlandse markt. “We hebben gemerkt dat de Nederlandse consument gewend is keuze te hebben uit veel smaken. Daarom hebben wij ons aanbod uitgebreid. Daarnaast richten we ons ook op de gezonde markt. We hebben nu een lijn van suikervrije Ollie’s Frozen Yogurt.  Eveneens is er een complete lijn frozen yogurt met een hoog eiwitgehalte, ideaal dus voor sporters  op sportscholen en –verenigingen”, aldus Hartjes.

“Dit biedt ook betere kansen voor nieuwe franchisenemers. Een breder scala van producten kan aan meerdere afzetkanalen worden aangeboden.

De werving van franchisenemers is in volle gang en wij verwachten binnen enkele weken diverse franchisenemers aan te laten sluiten. Met name in de regio’s Eindhoven, Rotterdam, Nijmegen, Drenthe en Amsterdam.”

Hoewel de formule van Frozen Yogurt Benelux initiatieven van frozen yogurt stores omarmt  benadrukt Hartjes wel dat de formule agenten c.q. account managers/ verkopers zoekt, geen winkeleigenaren. “We zoeken kandidaten die de weg op gaan en onze producten verkopen aan horeca retailers, cafetaria, sportscholen, schoolkantines e.d. . Ze hoeven zelf geen winkel te openen maar kunnen maximaal gebruik maken van hun sterke eigenschappen zonder grote investeringen.”

Wilt u ook ondernemer worden bij Frozen Yogurt  Benelux? Vraag dan hier gratis informatie aan.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.