Frozz binnenkort ook in supermarkt

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids


Frozz, de franchiseketen in frozen yoghurt, is aan een rap uitbreidingsplan bezig. De eerste internationale vestiging is een feit, ‘winteralternatief’ Oodlz wordt uitgebreid en er is een supermarktconcept in de maak.

Oprichtster Mei Lin Ang vertelt hierover in het programma Groeigeld. In 2012 lieten ze de eerste drie franchisers beginnen en gingen er samenwerkingen met Bijenkorf en Schiphol van start. Dit jaar zijn dat er twaalf geworden, waarvan een eerste buitenlandse vestiging in Portugal. Eind 2013 moeten er achttien winkels draaien. Daarnaast startten er in 2012 twee trajecten: een wintervariant van Frozz en het nieuwe noodleconcept Oodlz. Dat slaat aan en wordt nu verder uitgebreid. Franchisenemers kiezen zelf of ze beide concepten in één zaak willen, of één van de twee. Voor groei kijkt Ang vooral naar het buitenland. “We hebben al heel veel gesprekken in andere landen. We groeien nu nog vanuit de winst die we maken; zolang het kan willen we het op eigen kracht doen.” Frozz ontwikkelt daarnaast een product dat in de supermarkt verkocht kan worden. “Daar zijn we al een jaar mee bezig, het is een uitdaging om dat helemaal goed te krijgen.” Supermarkt Bilder & De Clerq heeft de primeur. “De pilot ziet er goed uit, mensen komen er voor terug. We werken nu het hele businessplan uit.”

dinsdag 25 juni 2013.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website