Fusie tussen Ekoplaza en Marqt akkoord

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

De overname van duurzame supermarktketen Marqt door Ekoplaza is goedgekeurd. Dat besluit heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) dinsdag 26 november bekend gemaakt.

Volgens ACM zijn er geen bezwaren omdat er voldoende concurrentie overblijft wanneer de twee biologische supermarktketens fuseren. De voorgenomen krachtenbundeling tussen Ekoplaza en Marqt werd in oktober bekendgemaakt. De oprichters van Marqt verzetten zich tegen de deal, maar de rechtbank bepaalde dat zij hun aandelen moeten verkopen.

Marqt

Marqt werd in 2008 opgericht en richt zich op biologische producten in het duurdere segment. Het bedrijf heeft sinds de oprichting nog geen winst gemaakt. Marqt zelf wordt overgenomen door Udea, het moederbedrijf van Ekoplaza.

Marqt en Ekoplaza

Volgens RTL Z is het plan om de formules van zowel Marqt als Ekoplaza te behouden. Marqt en Ekoplaza blijven in principe als aparte formules bestaan. Wel werd eerder bekend dat het aantal vestigingen van Marqt verder zal dalen tot tien tot twaalf winkels. De winkels van Marqt worden kleiner en de focus komt te liggen op goedlopende producten. Ook zal meer worden geïnvesteerd in onlinebezorging. Onlangs werden vier filialen verkocht aan Albert Heijn.

Wil jij ondernemer worden bij Ekoplaza? Klik hier voor meer informatie.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


skyscraper-banner-website
franchise-season-art-class