Fysieke kledingwinkels hebben nog grote voorsprong op webwinkels

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids


Fysieke kledingwinkels hebben vooralsnog een grote voorsprong op online winkels die kleding verkopen. Uit onderzoek van GfK Panelservices blijkt dat 42% van de consumenten in de afgelopen 12 maanden een kledingstuk heeft gekocht via een webwinkel. Meer dan de helft van de respondenten bezoekt dus exclusief fysieke winkels om een outfit bij elkaar te zoeken.

Fysieke winkels kunnen klanten meer service verlenen en aandacht schenken, en uiteraard levert het klanten meer informatie op als ze de kleding met eigen ogen kunnen zien en niet via foto’s moeten beoordelen. GfK vroeg de respondenten naar hun redenen waarom ze altijd terug gaan naar een bepaalde zelfstandige modezaak. Meer dan de helft (51%) doet dat vanwege het assortiment. Daarnaast is 26% gehecht aan zijn favoriete zaak vanwege de service, 20% vanwege het personeel en 19% vanwege de aantrekkelijke acties.

Bij de respondenten met een bovenmodaal inkomen is voor 54% het assortiment een reden om altijd bij een bepaalde zelfstandige winkelier te shoppen, en 29% doet dat vanwege de geboden service. Van de zestigers kiest 37% om die reden voor een zelfstandige modezaak, en onder mannen is dat 32%. Van de twintigers bezoekt 27% herhaaldelijk een zelfstandige modezaak vanwege de acties.

Bericht uit de nieuwsbrief van de nationale franchise & formule brief │ voor al uw franchisenieuws | dinsdag 9 maart.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.