Mijn favorieten

Er zijn nog geen favoriete franchiseformules geselecteerd

Geen massamarketing bij InXpress

Op marketinggebied zijn er digitaal tal van tools voorhanden die InXpress-ondernemers kunnen gebruiken, al voert de formule geen massamarketing. “Daar hebben wij niets aan”, zegt Jos Nefkens mede-eigenaar InXpress.

“Wij zoeken vooral naar kleinere shippers die in- en export doen. Die vinden we door onszelf op bedrijventerreinen te presenteren. In die situaties merken we ook dat ondernemers de persoonlijke aandacht voor henzelf en hun bedrijf erg op prijs stellen. Wij op onze beurt willen graag weten hoe we ondernemers kunnen ondersteunen met hun internationale zendingen. Elkaar over en weer wat gunnen is de basis. Het leuke is dat dit overal ter wereld goed werkt, of je nu in Vietnam, Engeland of Amerika bent. Mensen doen immers graag zaken met mensen”, aldus Nefkes.

Ondanks corona 20% groei

Ondanks de coronacrisis is InXpress met zo’n 20% gegroeid; niet slecht in tijden van crisis. In 2021 begonnen twee nieuwe franchisenemers die daarna flink op stoom zijn gekomen. “Toegegeven, we hadden graag meer ondernemers willen verwelkomen, maar in een crisis worden mensen toch wat terughoudender”, merkt Nefkens op. “Het komt inmiddels wel weer op gang. Ons concept is voornamelijk gestoeld op de salesinzet van onze franchisenemers, die bij ondernemers langsgaan om te informeren of er hulp nodig is met internationale verzendingen.”

Geen grote veranderingen door Wet franchise

De nieuwe Wet franchise is per 1 januari 2021 ingegaan. InXpress is al helemaal klaar voor dat moment, zegt Fontein. “Met enige trots kan ik zeggen dat we in onze franchiseovereenkomsten slechts twee kleine dingen hebben moeten aanpassen. Dat betekent dat we dus al een goede overeenkomst hadden voor onze franchisenemers. De wet is vooral gericht op transparantie en openheid. Dat past helemaal bij onze formule. Het heeft totaal geen zin om de zaken mooier voor te spiegelen dan ze zijn. Onze franchisers zijn het bewijs dat er met discipline en doorzettingsvermogen een geweldig goede boterham te verdienen is in een markt die de komende jaren blijft groeien.”

Ontvang gratis meer informatie over InXpress

"*" geeft vereiste velden aan

Aanhef

Meer informatie over franchisen bij

InXpress

×