Mijn favorieten

Er zijn nog geen favoriete franchiseformules geselecteerd

Groeien in foodservice door aandacht en ontwikkeling

Maurice Rommens | Manager Business Development Sales

“Weten waar je kracht ligt en hoe je anderen hiermee kunt helpen, geeft onze partners het vertrouwen dat we samen kunnen groeien!”, opent Maurice Rommens vol enthousiasme. Hij is reeds 25 jaar werkzaam in de foodservicewereld, zowel aan de fabrikant- als groothandelszijde. Rommens is Manager Business Development Sales bij Lekkerland, waar hij commercieel eindverantwoordelijk is voor uitbreiding van het netwerk, het acquireren en ontwikkelen van klanten voor Lekkerland. Daarnaast houdt hij zich bezig met Europese aanbestedingen.

Naast het acquireren en opstarten van nieuwe klanten, is de primaire rol van Rommens om de naamsbekendheid van Lekkerland in de foodservicemarkt in Nederland te vergroten. “Het unieke van Lekkerland is dat wij door ons hybride handelsmodel de rol van groothandel vervullen in combinatie met die van logistiek dienstverlener. Op het moment dat ik in gesprek ga met een potentiële klant, analyseer ik eerst of er een strategische fit is”, vervolgt Rommens. “Het doel is om de klant te voorzien van oplossingen, die de klantspecifieke wensen invult. Wij verzorgen de ondersteuning als ‘Your most convenient partner’, zodat de klant zich kan focussen op de groei van zijn bedrijf. Zo groeien we samen en handhaven we de focus.”

Zekerheid en continuïteit

De kracht van Lekkerland ligt in het constant meebewegen met hun klanten en wensen van nieuwe klanten. Rommens: “Ons uitgangspunt is dat we als partner altijd kijken naar wat we kunnen optimaliseren. Iedere klant heeft iets unieks en bijzonders. Door hier actief mee aan de slag te gaan, houd je jezelf scherp, vernieuwend en je klanten tevreden. Klanten komen speciaal naar Lekkerland toe, omdat ze op zoek zijn naar zekerheid en continuïteit. Voor een franchisenemer is er niets zo belangrijk als de juiste voorraad op het juiste moment in huis te hebben. En als wij afspreken dat we leveren, dan komen we ook. Betrouwbaarheid is een van de belangrijkste factoren in een handelstraject.”

Meebewegen met trends

“Er ontstaan veel nieuwe trends en concepten in de foodservice markt, met name gevoed door de gezondere tendens. De consument wil weten wat hij/zij eet en drinkt, waar die producten vandaan komen en wat de gevolgen van de productie voor de aarde zijn. Als groothandel spelen we daar uiteraard op in door ons assortiment te ontwikkelen. Daarnaast is Lekkerland zeer flexibel op het vlak van klantspecifiek assortiment. Deze twee onderdelen maken dat wij uitermate geschikt zijn als partner voor ketens.”

×