Groenrijk herintroduceert webshop

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Tuincentrum GroenRijk heeft haar webshop opnieuw gelanceerd nadat die twee jaar offline is geweest. Sinds deze maand kunnen klanten weer voor ongeveer vijftienduizend artikelen op de internetpagina terecht.

In 2011 opende het tuincentrum al een webshop maar die werd een jaar later stopgezet. In de tussentijd is de franchiseformule zelfstandig verder gegaan, waarbij de franchisenemers nu aandeelhouder van GroenRijk zijn. Volgens formuleleider Nico Koppenol hebben zij het plan voor de nieuwe webshop enthousiast ontvangen, zo meldt retailnews.

Oriëntatie
“De functie van de webshop is in eerste instantie gericht op oriëntatie, maar natuurlijk willen wij ook online verkopen”, stelt Koppenol. De webwinkel maakt alleen gebruik van click & collect, zodat de klant online bestellingen kan betalen en afhalen bij een vestiging in de buurt. Daarmee dient de webshop als verlengstuk van de lokale GroenRijk-vestiging, “met voor iedere franchisenemer kansen om nieuwe klanten aan zich te binden en naar zijn tuincentrum te trekken”.

“Het is voor tuincentra lastig om de verzending van planten en grote artikelen te verzorgen”, verklaart Koppenol de keuze. Volgens hem willen consumenten zelf bepalen wanneer zij iets afhalen. “Click & collect past op dit moment bij de formule GroenRijk en ook bij de wensen van de consument.”

 

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.