Sinds de oprichting van Hampshire Hotels biedt het bedrijf met haar licentieproduct ondersteuning op het gebied van distributie, merk en inkoop. Maar door de veranderingen in de hotelmarkt heeft Hampshire besloten dat de formule niet langer werkbaar is. De formule gaat de focus verschuiven naar hun eigen hotels. De formule zal tot 2020, wanneer het laatste franchise-contract afloopt, ondersteuning blijven bieden aan de franchise hoteliers.
De algemeen directeur van Hampshire Hotels Léon Dijkstra laat op zakenreis.nl weten dat dit noodzakelijk was om rendabel te blijven. “Bij een franchiseproduct is schaalgrootte essentieel en in de huidige hotelwereld zijn alleen de mondiale spelers nog in staat deze formule rendabel te exploiteren. Wereldwijde distributiekracht is hierbij de sleutel tot succes en die ambitie heeft Hampshire Hotels niet. In plaats daarvan willen we ons juist richten op Nederland en het optimaliseren van wat onze eigen hotels te bieden hebben. We gaan Hampshire Hotels opnieuw positioneren als een groep Nederlandse kwaliteitshotels, waarbij merkbeleving en gasttevredenheid centraal staat.”
Geef een reactie