Hans Biesheuvel roept op lokale mogelijkheden te bieden aan franchisenemers

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids


MKB voorman Hans Biesheuvel roept op om te komen tot een actieplan om de retail in Nederland te stimuleren, meldt RetailActueel. Aanleidingen zijn de toenemende druk in deze belangrijke sector van ondernemend Nederland. “Het aantal faillissementen zal in 2013 schrikbarend toenemen”, aldus Biesheuvel. Door deze sector om te vormen naar de toekomst moet er meer focus worden gelegd op symptoombestrijdingen.

Biesheuvel: “Hierbij de aandacht voor de retailers zelf. Onderscheidend vermogen is de sleutel naar de consument. Zorg voor verrassende assortimenten die aansluiten bij uw lokale behoeften. Nu weet ik dat dat heel lastig is voor veel winkels omdat ze in een franchisestructuur zitten. Een franchiseketen moet een bepaald beeld geven, een look en feel door bijvoorbeeld een eenduidige uitstraling, promotie en service. Maar het assortiment moet meer lokale invulling bieden. En dat kan per locatie dus verschillen, omdat het zich aanpast aan de lokale klant.”

Klik hier om het gehele artikel te lezen…

dinsdag 8 januari 2013.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3