Heftige strijd supermarkten

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Supermarkt

In de supermarktbranche wordt de strijd steeds heftiger. Na eerdere prijzenoorlogen is nu een verschuiving plaats aan het vinden naar een promotieoorlog. Deze aanhoudende gevechten leiden tot enorme druk op de fabrikanten, de formules willen steeds lagere inkoopprijzen. Daarnaast is er een sterke nadruk op verschuiving naar huismerken, naast de A-merken. De aanbiedingen in de supermarkt nemen ook een steeds groter deel van de totale omzet in beslag. In het eerste halfjaar was dat aandeel gegroeid van 13,7 naar 16,4 procent. De vroegere directeur van inkooporganisatie Superunie, Frans Fredrix, meent dat er in ons land in de toekomst slechts plaats is voor een eredivisie van tien formules, de overigen zullen sneuvelen.

dinsdag 16 november 2010.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3