Hema brengt Spaans concept naar Nederland

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Het concept dat Hema gebruikt in Spanje wordt binnenkort in Nederland getest. In Spanje ogen de winkels overzichtelijker en ruimer door het gebruik van hoge stellingen, kleiner assortiment en werelddelen. Topman Tjeerd Jegen ziet dit concept als de toekomst voor de Nederlandse Hema’s: “Meer ruimte, meer overzicht en daardoor meer aankopen en een hogere winstgevendheid.” In Spanje zijn de aankopen per klant hoger dan in Nederland.

Jegen wil alle vestigingen volgens het Spaanse concept inrichten, maar start met een pilot van zes vestigingen. “We willen niets onbezonnen doen en een nieuw concept niet zomaar uitrollen”, aldus de topman. “Onze klanten zijn gewend dat de sokken bij de sokken liggen en de onderbroeken bij de onderbroeken, of ze nu voor kinderen of volwassenen zijn. Dat kan je misschien niet zomaar omgooien, omdat mensen nu eenmaal aan die inrichting gewend zijn. Het wordt een revolutie voor de klant.”

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.