HEMA pilotstores doen het aanzienlijk beter

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

De pilotstores van HEMA doen het aanzienlijk beter dan de oudere vestigingen. Dit blijkt uit de positievere feedback en de hogere omzet. Marketingdirecteur Adriana Hoppenbrouwer zegt in Tijdschrift voor Marketing dat “het resultaat consistent beter is”.

HEMA is in september begonnen met de nieuwe winkels, hiervan staan er vier in België en vijf in Nederland. De formule zorgt onder andere dat medewerkers meer bij het concept betrokken zijn, dit werkt goed volgens Hoppenbrouwer. “Die komen met ideeën die werken, een kleiner assortiment sokken bijvoorbeeld, ten gunste van seizoen producten.”

Als de pilot goed word beoordeeld zal HEMA het nieuwe concept aankomend jaar snel uit gaan rollen. Verder wil de formule begin 2017 een loyaltyprogramma introduceren. HEMA heeft momenteel nog vrij weinig informatie van zijn klanten, maar daar wil de formule achter komen door ze ‘te koppelen aan een login’. “Dit geeft ons de kans om ze relevante content en aanbiedingen te bieden”, aldus Hoppenbrouwer.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class