HEMA-producten binnenkort te vinden in buitenlandse schappen

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Winkelketen HEMA wil ervoor zorgen dat HEMA “veel meer een internationaal merk” gaat worden. Zoals al eerder door De Nationale Franchisegids werd bekendgemaakt, heeft HEMA grootse plannen om internationaal te groeien en zich als merk te gaan profileren. Nu wil HEMA de plannen voor verdere internationale expansie ook daadwerkelijk gaan implementeren.

Frans/Duitse markt

Vanaf september zijn de non-foodproducten van HEMA hoogstwaarschijnlijk in Franse en Duitse supermarkten te vinden. Deze supermarkten richten zich vooralsnog op levensmiddelen. Zij kunnen met behulp van de non-food producten van HEMA het assortiment uitbreiden. Het is voor het eerst dat HEMA-producten gaat verkopen via andere winkels en online platformen.

Groeien met Franchise

De internationale groei hoopt de winkelketen te kunnen realiseren via franchisepartners. HEMA is van plan om nieuwe deuren te openen. Deze winkels worden geopend in het buitenland en daarbij richt het bedrijf zich helemaal op de Benelux. HEMA wil hierbij haar winkelformule beschikbaar stellen aan meer franchisenemers. De winkelketen kan hierdoor internationaal groeien, zonder zelf te investeren in winkels.

HEMA ‘Amsterdam’

Daarnaast wil het bedrijf zich in de toekomst meer onderscheiden en haar Amsterdamse roots benadrukken. De buitenlandse vestigingen zullen daarom HEMA ‘Amsterdam’ gaan heten.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-tubz-europe

banner-volop-kansenV2

franchise-season-art-class