HEMA-topman kwaad over 1+1-actie Albert Heijn

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Op LinkedIn laat topman van HEMA, Tjeerd Jegen, aan Albert Heijn weten het niet eens te zijn met de 1+1-actie bij non-food artikelen.

Consumenten die bij Albert Heijn een badmat of handdoek van het merk Walra aanschaffen, krijgen het tweede artikel gratis. “Dit is blijkbaar retailsolidariteit midden in een lockdown waarbij niet-essentiële winkels gesloten worden en de supermarkten niet-essentiële non-foodproducten in de ramsj gooien.” Tjeerd Jegen bedankt cynisch CEO Marit van Egmond van Albert Heijn, CEO Wouter Kolk van Ahold Delhaize Europa en CEO Frans Muller van Ahold Delhaize. “Dank voor jullie steun!”

Een woordvoerster van Albert Heijn laat weten dat de folders al gedrukt waren voor de niet-essentiële winkels dicht moesten. “We verkopen alleen regulier non-foodassortiment en zijn terughoudend in de communicatie hierover richting klanten.”

Sinds het afgelopen jaar verkoopt HEMA haar non-foodartikelen in Jumbo supermarkten. Dit gebeurt inmiddels in meer dan de helft van de bijna zevenhonderd vestigingen. De aankondiging eerder over de samenwerking tussen HEMA en Albert Heijn ging niet door.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.