Het bepalen van exclusieve gebieden

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Het bepalen van een exclusieve gebied is een onderwerp dat bij iedere franchiseformule speelt. Met de applicatie Exclusieve Gebieden denkt First Retail de perfecte oplossing hiervoor gecreëerd te hebben. Er is een combinatie tot stand gebracht van Google maps, postcodekaarten en een koppeling met databases van o.a. CBS. Ook de concurrenten worden weergegeven.

Resultaat is dat een formule nu op een eenvoudige wijze het verzorgingsgebieden kan vaststellen. Het verzorgingsgebied kan worden vastgesteld op basis van postcode en het aantal inwoners of andere variabelen. Eenvoudig kunnen gebieden worden toegevoegd of verwijderd, zo kan op eenvoudige wijze het gebied worden gedoseerd.

De belangrijkste voordelen:  Gebruiksvriendelijk, eenvoudig doseren van gebieden, belangrijkste gegevens marktgebied direct in beeld, de selectie kan worden opgeslagen, een gebied kan niet dubbel worden weggegeven en van het geselecteerde gebied kan een printje worden gemaakt dat aan de overeenkomst kan worden gehecht.

“Alhoewel dit onderwerp al speelt zolang er franchise is, was hier tot dusverre nog geen mooie oplossing voor gevonden”, aldus Tim Hazekamp, account manager van First Retail. “Ook kan de applicatie worden gebruikt als basis voor het maken van een witte vlekkenplan.”

Klik hier om contact op te nemen en een demo aan te vragen

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.