Het productaanbod van Kwalitaria – interview met lokaal ondernemer

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Promotie en potentiële franchisenemers

Vizier op verkoop

De groei van één zaak naar vier zaken die Frans Lunenburg de afgelopen tien jaar heeft kunnen verwezenlijken is de kracht van het franchisen, vindt hijzelf. Omdat hij zich geen zorgen hoeft te maken over marketing, productontwikkeling en andere algemene zaken, kan hij zijn vizier puur richten op de verkoop en de serviceverlening. “Het is natuurlijk heel fijn dat een belangrijk deel van het ondernemen, zorgen dat er klanten binnenkomen, in een formule een stuk makkelijker is dan dat je dat allemaal zelf moet doen.” Bij de opening van zijn nieuwe zaak in Zwijndrecht werd bijvoorbeeld de opening  extra feestelijk gemaakt met een openingsboog vol kleurrijke ballonnen en een springkussen voor kinderen voor de deur. Ook werden er in de week flyers huis-aan-huis bezorgd met een kennismakingsaanbieding. “Daarnaast zijn er gedurende het jaar regelmatig acties zoals seizoenaanbiedingen, die ondersteuning krijgen met flyers en posters. Dat werkt echt heel goed.”

Steun gezin

De belangrijkste eigenschap van een franchisenemer voor de formule van Kwalitaria? Frans laat zijn blik dwalen door zijn nieuwe zaak en oogt tevreden met wat hij heeft bereikt. “Doorzettingsvermogen”, antwoordt hij onvertogen. Hij zegt het op een manier alsof hij in een paar seconden de afgelopen 25 jaar door zijn gedachten heeft laten gaan. Het is hem niet aan komen waaien. “En wat ook belangrijk is”, zo gaat hij verder. “Is dat je affiniteit met horeca hebt. We zijn 7 dagen in de week open, vanaf halverwege de morgen tot laat in de avond. Het gaat altijd door. Je kunt op elk moment gebeld worden, bijvoorbeeld omdat de ijsmachine defect is. Dan moet je toch weer op pad. Je gezin moet voor 100 procent achter je keuze staan, anders gaat het niet werken. En je gezin is nu eenmaal het belangrijkste dat er is”, zo besluit hij.

Wist je dat?

  • De omzet van Kwalitaria in 2016 met ruim 11 procent is gestegen t.o.v. 2015.
  • Al bijna de helft van de locaties ook maaltijden bij de consument thuis bezorgt.
  • Kwalitaria meer dan 5 miljoen porties friet per jaar bakt.
  • Kwalitaria streeft naar 250 locaties in 2020.

 

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website