Het succes van Action & Amazon’s Zappos

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Ronald vd Mark

Het succes van Action, veel retailers zijn er benieuwd naar. Volgens CEO en WGOIR Keynote Speaker Ronald van der Mark is de eenvoud van de keten het succes van Action.

Bij groothandels worden enorme partijen non-food producten opgekocht die vervolgens in de winkels belanden voor een hele scherpe prijs. Het assortiment verschilt daardoor enorm, wekelijks komen in Actions-winkels zo’n 100 tot 150 nieuwe artikelen binnen, hoewel sommige producten (35%) altijd te krijgen zijn.

De wisselingen in het assortiment zorgen volgens Van der Mark voor een gevoel van urgentie bij de klant. Wat vandaag in de winkel is, ligt er morgen misschien niet meer. Daardoor hebben klanten het gevoel dat ze meteen hun slag moeten slaan.

Het succes is des te opmerkelijker omdat de reguliere detailhandel kampt met de concurrentie van internetwinkels en zuinige consumenten. Grootschalige inkoop, een optimale distributie en een kostenbewuste bedrijfscultuur zorgen bij Action voor zeer lage consumentenprijzen.

De 400+ winkels worden dagelijks bevoorraad om een zo volledig mogelijk assortiment aan te kunnen bieden. Vanuit het nieuwe distributiecentrum in Echt (Zuid Limburg) worden, naast het zuidelijk deel van Nederland, straks ook de landen België, Frankrijk en Duitsland bevoorraad.

CEO Ronald van der Mark vertelt meer over de succesfactoren van Action in zijn keynote speech op het 23e What is going on in (R)etailing?! congres op dinsdagmiddag 8 april in de Amsterdam Arena.

Amazon’s Zappos, world no. 1 shoe retailer

Daar spreekt ook Aki Iida, Head of Mobile bij Amazon Zappos (USA), world no. 1 shoe retailer.

“Amazon’s Zappos is a darling of the marketing industry for its progressive approach to brand building and it’s 24/7 superior customer service to their 24 million customers. Zappos is seeing from their sales, analytics and data that Mobile is growing at an explosive rate. As head of mobile at Amazon’s Zappos.com, Aki Iida wants to continue to find ways for the World nr.1 shoe – and apparel – retailer to be front of mind for shoppers.

“Mobile” definitely extends the day. So the long weekends and holidays, which can sometimes be slower days, are complemented now by mobile. The online shoe retailer devotes separate teams for iOS, Android and mobile Web to ensure that each platform gets the distinctive attention it deserves.

Many brands view mobile Web as more of an afterthought, but the reality is that new customers will first see a mobile site before taking the time to download an app, according to keynote speaker Aki. Mobile offers features that PCs don’t, so we would like to continue to innovate with those features. For example, last year we looked at how a lot of people are using their smartphones and tablets to interact with social media.

Hear what makes Zappos Mobile Strategy so successful during the What’s going on in (R)etailing?!’s  Mobile Boot Camp in the morning of April 8th in the Amsterdam Arena. Followed by the conference in the afternoon where Aki Iida will tell how you can develop and implement a mobile strategy and tie it in with your overall retail business and marketing strategy. ”


What’s Going on in (R)etailing?!

Ronald van der Mark en Aki Iida zijn twee van de 4 keynotesprekers van het congres What’s Going on in (R)etailing?!. Dit congres is hét jaarlijkse netwerkevent waar retailers en fabrikanten elkaar ontmoeten. Het uitgebreide programma en alle sprekers zijn terug te vinden op www.retailing.nl.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class