Home Instead én Kaldi winnaars NFV Franchise Trofee 2021

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Op dinsdagavond 31 augustus zijn er niet één, maar twee winnaars bekend gemaakt door voorzitter van de NFV, Boris van der Ham. De franchiseformules Home Instead en Kaldi zijn beiden verkozen tot winnaar van de NFV Franchise Trofee 2021.

De NFV Franchise Trofee is de vakprijs voor franchiseformules en wordt jaarlijks toegekend door de belangenorganisatie Nederlandse Franchise Vereniging. De Trofee wordt sinds 2004 uitgereikt en geeft erkenning op het gebied van samenwerking, kwaliteit en winstgevendheid. Alleen door de Nederlandse Franchise Vereniging (NFV) erkende formules die voldoen aan de strenge kwaliteitseisen op het gebied van winstgevendheid, goede verdiencapaciteit en onderlinge communicatie komen in aanmerking voor de prijs. Leden van de vereniging kunnen franchiseketens nomineren. Een vakjury beslist aan de hand van de ontvangen documentatie en een presentatie gevolgd door vragen wie de vakprijs wint. De drie genomineerden dit jaar waren Home Instead, Kaldi en Sales Improvement Group.

De vakjury kwam tot de conclusie dat zowel Home Instead en Kaldi de terechte winnaars zijn omdat zij beiden dezelfde excellente score behaalden in de 7 hoofdpunten die de vakjury als criteria heeft gesteld.

Home Instead Thuisservice: De franchiseformule ondersteunt senioren met individuele begeleiding, praktische hulp en persoonlijke verzorging, zodat ze met behoud van eigen regie langer veilig thuis kunnen blijven wonen. Aangesloten franchisenemers zijn lokale zorgondernemers die betrokken zijn bij de lokale samenleving en een direct belang hebben bij tevreden klanten. Zij worden hierbij ondersteund door de kennis en kunde van de franchisegever. Home Instead heeft 43 vestigingen heeft met ruim 2.200 CAREGivers.de franchiseformule die in Master is genomen en gestart is in Nederland in 2011 is 10 jaar later genomineerd voor de NFV Franchise Trofee 2021. Een organisatie met zoals ze zelf duidelijk zeggen: “een harde binnenkant en zachte buitenkant”. Home Instead is een prachtig voorbeeld van een concept dat binnen 10 jaar een succesvolle franchiseorganisatie weet op te bouwen in Nederland en voorziet ook voor de komende jaren een gestage groei. Elke ondernemer richt zich ondersteund vanuit de franchisegever door een uitgebreid dienstenpakket op de ontwikkeling van zijn gebied.

Kaldi

Ruim 21 jaar geleden startte Hans Tietema (rechts op de foto) de eerste Kaldi koffiespeciaalzaak aan de Luttekestraat in Zwolle. Iedereen laten genieten rondom goede koffie en/of thee, dat is wat Kaldi voor ogen heeft. Met een toekomstbestendig model met retail, proeflokaal, koffieverkoop, espressoapparatuur, online platform, mobiele verkooppunten en de zakelijke markt. De franchisenemers staan zelf in hun vestiging om die succesvol te maken, uiteraard met hulp bij inkoop, marketing, financiën en overige zaken zodat de franchisenemer zich kan richten op daar waar het om draait voor de vestiging: de gast. De formule kenmerkt zich door duurzame groei en beweegt mee met de veranderende (online) markt. Als franchiseorganisatie heeft Kaldi respect, transparantie en overleg met elkaar hoog in het vaandel staan. De jury roemt de organisatie Kaldi voor de samenwerking tussen franchisegever en franchisenemer, de duurzame groei, de communicatie en tenslotte de loyaliteit richting de franchisenemers.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.