Hubo en Multimate worden één

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

DGN Retail, het moederbedrijf van Hubo en Multimate, werkt aan het samenvoegen van beide formules. Algemeen directeur, Gertjo Janssen, laat aan MIX weten dat na het schrappen van de formule FIXET in 2014 het concern nu werkt aan gezamenlijk dna voor de franchiseformules Hubo en Multimate, waarbij niet losse producten, maar ‘all-in oplossingen’ centraal staan.

Janssen legt uit: “De nieuwe positionering past beter bij Hubo dan bij Multimate. Daarnaast heeft Hubo meer naamsbekendheid dus is het logischer om op die formule te mikken. En we kunnen beter 65 Multimates ombouwen dan 160 Hubo’s.” De veranderingen worden in 2020 doorgevoerd. Op deze manier hebben de ondernemers nog voldoende tijd om aan de komende verandering te wennen. “We zullen contracten respecteren, draagvlak zoeken en emotie wegnemen.

De ondernemersadviescommissie van de twee formules staat achter de nieuwe koers, maar nog niet iedereen is er klaar voor”, aldus Janssen. De nieuwe ingeslagen koers houdt geen rekening met franchiseformule Formido. “De Maxeda-formule past goed bij ons, maar een overname of een samenwerking is nog niet aan de orde”, aldus Janssen.

Naast een gezamenlijk dna mikt DGN Retail ook op groei. Het concern hoopt de omzet de komende vijf jaar met veertig procent te laten groeien. DGN Retail mikt op een groei van driehonderd miljoen euro in 2020.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class