Janssen legt uit: “De nieuwe positionering past beter bij Hubo dan bij Multimate. Daarnaast heeft Hubo meer naamsbekendheid dus is het logischer om op die formule te mikken. En we kunnen beter 65 Multimates ombouwen dan 160 Hubo’s.” De veranderingen worden in 2020 doorgevoerd. Op deze manier hebben de ondernemers nog voldoende tijd om aan de komende verandering te wennen. “We zullen contracten respecteren, draagvlak zoeken en emotie wegnemen.
De ondernemersadviescommissie van de twee formules staat achter de nieuwe koers, maar nog niet iedereen is er klaar voor”, aldus Janssen. De nieuwe ingeslagen koers houdt geen rekening met franchiseformule Formido. “De Maxeda-formule past goed bij ons, maar een overname of een samenwerking is nog niet aan de orde”, aldus Janssen.
Naast een gezamenlijk dna mikt DGN Retail ook op groei. Het concern hoopt de omzet de komende vijf jaar met veertig procent te laten groeien. DGN Retail mikt op een groei van driehonderd miljoen euro in 2020.
Geef een reactie