Hubo heeft de juiste koers te pakken

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Binnen de doe-het-zelf markt gebeurt veel op het moment. Formidovestigingen worden overgenomen door Praxis en veel winkels van Multimate worden omgebouwd naar het Hubo-concept. Hubo en Multimate vallen onder franchise-organisatie DGN. DGN koos met het nieuwe Hubo-concept voor meer focus op maatwerk, service en advies.

Unieke positie Hubo

Directeur Gertjo Janssen: “We claimen daarmee een unieke positie in de markt. In een marktsegment van consumenten die wat hulp kunnen gebruiken of zelfs de hele klus willen uitbesteden. Een segment van 10 miljard.”

De opening van de eerste pilotwinkel met het zogenoemde Hubo XL concept viel tegelijkertijd met de jaarvergadering. “De test was toen echt nog in de beginfase. Toch hebben we de winkel aan alle ondernemers getoond en dat heeft voor een sneeuwbal-effect gezorgd”, aldus Gertjo Janssen, directeur van DGN. “Ondernemers werden enthousiast, velen wilden meteen om. En dat geldt niet alleen voor Hubo’s maar ook voor een groot aantal Multimate-winkels.” Naar aanleiding van de enthousiaste reacties besloot DGN het nieuwe concept direct uit te rollen.

Uitbreiding gaat door

Inmiddels zijn er al 15 vestigingen omgebouwd en er staan er nog 35 in de planning de komende weken, terwijl de tweede testwinkel nog opgeleverd moet worden. “De resultaten van de omgebouwde winkels en het aantal ombouwen dat de komende maanden op de planning staat zijn voor ons het beste bewijs dat we op de goede weg zijn. We hebben twee man volledig vrijgemaakt om versneld aan de vraag te kunnen voldoen. Het uitgangspunt blijft daarbij natuurlijk dat kwaliteit voor snelheid gaat.”

Hubo-ondernemers enthousiast

Harry Boonstra, eigenaar van twee Hubo’s in Slochteren en Siddeburen, is enthousiast over het concept. “Je ziet dat we als formule sterker geworden zijn, naarmate het allemaal ietsje strakker en uniformer werd. De hele aankleding van de winkel en van het personeel maakt ons veel deskundiger. En in Siddeburen merk ik het gewoon aan de omzet. De gemiddelde besteding is sinds de opening direct met een paar euro gestegen en we verkochten laatst zelfs met gemak een zonwering van € 1.000,-. Dat was ons onder de Multimate-vlag nooit zo snel  gelukt”, vertelt hij aan Mixonline.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.