Hunkemöller gaat technisch vooruit

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Op het gebied van technologie laat franchiseformule Hunkemöller niets aan toeval over. Philip Mountford, ceo van de formule, heeft onlangs laten weten dat Hunkemöller binnenkort gaat beginnen aan het testen van iBeacons. Alle vestigingen van de formule zullen komende zomer worden voorzien van wifi en iBeacons.

Naast het attenderen van de klant op specifieke artikelen, middels pushberichten via de mobiele telefoon, is het doel van iBeacons dat klanten worden herkend op het moment dat zij een vestiging in lopen. De formule wil zich ook gaan richten op instore tracking van shoppers en het volgen van bestelde pakketten. “In Groot-Brittannië kunnen consumenten hun order al volgen en dat willen we verder uitrollen.” Aldus Mountford. Wanneer alle vestigingen voorzien zijn van wifi is het de bedoeling dat de consument in een fysieke vestiging een online bestelling bij de kassa kan plaatsen.

Mountford geeft aan dat de ontwikkelingen razendsnel gaan op het gebied van consumenten in combinatie met technologie. Een aanleiding voor een ‘grote update’ van de Hunkemöller-app, die volgende week zal plaatsvinden. Volgens de ceo van de formule staat de app van Hunkemöller inmiddels op meer dan 700.000 devices. De huidige strategie van de formule biedt perspectief, omdat de operationele kasstroom met 17,9 procent is toegenomen. Verder nam het marktaandeel van de formule in Nederland toe met 1,2 procent en de totale verkopen steeg met 10,1 procent.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class