Hunkemöller groeit ondanks rode cijfers

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Franchiseformule Hunkemöller heeft in het afgelopen boekjaar een omzet gerealiseerd van bijna 400 miljoen euro. Dat is 50 miljoen euro meer ten opzichte van het vorige boekjaar. Het laatste boekjaar telde met 14 maanden echter twee maanden meer, zo blijkt uit de jaarrekening die recent is vastgesteld.

Duitsland genereerde het meeste omzet. Het land was goed voor ruim 40% van de omzet: 170,6 miljoen euro. In Nederland was de omzet in de periode van november tot eind januari 104,7 miljoen euro. In België was dit 60,7 miljoen euro en Denemarken 17,1 miljoen euro. Franchisenemers waren goed voor 14,8 miljoen euro omzet. Dat de formule rode cijfers schrijft, komt mede door de overnamekosten. Hunkemöller werd het afgelopen boekjaar overgenomen door Carlyle, een investeringsbedrijf dat 414,7 miljoen euro betaalde voor de van oorsprong Nederlandse formule. Over de periode van 14 maanden werd een verlies van 3,6 miljoen euro geboekt.

De lingerieformule heeft volgens eigen zeggen het afgelopen decennium een groei doorgemaakt. De lingerieformule dankt daarvoor de like-for-like campagne en e-commercegroei en de opening van in totaal 104 vestigingen.

Hunkemöller heeft onlangs nog tegenover RetailTrends de ambitie uitgesproken om het grootste omnichannel lingeriemerk van Europa te willen worden. Op dit moment heeft Hunkemöller 775 vestigingen in meer dan 25 landen. In 2020 moet de 1.300ste winkel geopend worden.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-tubz-europe

franchise-season-art-class