‘Huwelijk’ Jumbo en La Place krijgt steeds meer vorm

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Sinds kort biedt franchiseformule Jumbo verschillende La Place producten aan in hun supermarkt in Veghel (Noord-Brabant). La Place producten als gebakjes en worstenbroodjes worden door de samenwerking inmiddels bij Jumbo verkocht. Verder worden ook verschillende andere concepten en producten onderling uitgewisseld.

Door de sluiting van verschillende La Place vestigingen moesten liefhebbers uit het zuiden van Nederland hun broodje een tijdje missen. Jumbo zegt toe dat na de broodjes en de La Palce koffiebonnen nog meer producten van La Place zullen volgen in het Jumbo-schap.

Sinds de overname van La Place door Jumbo is de omzet van La Place in vergelijking met een jaar geleden met 11% toegenomen en van Jumbo met 4%, boven het marktgemiddelde van 2,4%.

Dat Jumbo en La Place steeds beter samenwerken zegt ook directeur innovatie en formule Colette Cloosterman. “Bovendien werken koks van Jumbo en La Place nauw samen aan nieuwe producten en concepten.” De wisselwerking zorgt dat er steeds meer recepten en concepten gedeeld worden. Ten slotte zei Cloosterman tevreden te zijn over de samenwerking. “Er is meer toepasbaar bij Jumbo dan van tevoren gedacht. Ik zie veel potentie voor synergie.”

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.