Mijn favorieten

Er zijn nog geen favoriete franchiseformules geselecteerd

Intensieve samenwerking Joe & the Juice en Lekkerland

Lekkerland Nederland is volledige servicepartner geworden van Joe & the Juice, een oorspronkelijk Deense keten van sapbars en koffiehuizen. Samen zijn ze een samenwerking aangegaan om de groeiplannen van Joe & the Juice in Nederland, België en Frankrijk te realiseren, waarbij Lekkerland Nederland optreedt als de full-servicepartner.

Joe & the Juice wereldwij 338 vestigingen

Op dit moment heeft Joe & the Juice al meer dan 338 vestigingen wereldwijd in Europa, Azië en Australië, met 64 locaties in Noord-Amerika. Hun restaurants bieden voornamelijk verse sappen, koffie en broodjes aan, en het hoofdkantoor is gevestigd in Denemarken. Momenteel heeft Joe & the Juice 15 locaties in Nederland, één in België en vier in Parijs. Sinds april worden deze locaties bevoorraad vanuit het distributiecentrum van Lekkerland Nederland in Waddinxveen. Joe & the Juice verwacht dit jaar verder te groeien met meerdere locaties in deze drie landen.

Onderzoek optimale samenstelling assortiment

Met haar uitgebreide netwerk en gespecialiseerde Category Managers op het gebied van voedseldiensten hebben ze samen intensief onderzoek gedaan naar de juiste samenstelling van het assortiment, gezamenlijk leveranciers bezocht en de versproducten getest. Jaco Hermans, Manager Business Development bij Lekkerland Nederland, zegt hierover: “Hierdoor krijgen we een beter beeld van de smaak en kwaliteit van de producten. Er zijn momenteel veel ontwikkelingen gaande in de markt. In deze nieuwe samenwerking hebben we gezocht naar de best mogelijke oplossingen voor Joe & the Juice, met als uitgangspunt dat we elkaar versterken waar mogelijk.”

Lekkerland wordt beschouwd als een “partner for growth”. Mathias Nielsen, Director Supply Chain bij Joe & The Juice, legt uit waarom ze Lekkerland als partner hebben gekozen: “Vanaf het eerste contact hadden we een goede klik en begrip voor elkaars uitdagingen. Lekkerland past perfect bij onze organisatie en supply chain-strategie, omdat wendbaarheid, flexibiliteit en een gedetailleerde focus op de klantervaring cruciale factoren zijn.”

Lekkerland specialist in consumptie onderweg

Lekkerland is gespecialiseerd in consumptie onderweg en biedt innovatieve retailoplossingen, op maat gemaakte logistieke diensten en een relevant en breed assortiment in vier Europese landen. Ze streven ernaar om hun klanten succesvoller te maken. Hun klanten bestaan uit winkelformules die consumenten het gemak van consumptie onderweg bieden, zoals de petrolbranche, reisbranche (treinstations en luchthavens), foodservice in retail (outlets), fast service en tabak- en gemakswinkels. In 2022 bedienden de 5.400 medewerkers van Lekkerland meer dan 74.000 verkooppunten in heel Europa, met een omzet van 14,2 miljard euro.

×