Het doel van de speelgoedformule is om te zorgen dat er weer meer beleving in de winkel zal komen. Dit wil het bedrijf gaan bereiken door het productaanbod beter aan te passen aan de consument. Maar in de winkels zal er ook plaats gemaakt worden voor een uitkijktoren, lachspiegels en speelpleinen.
Ook zullen enkele producten niet meer in de doos, maar los gepresenteerd worden. Dit zodat de kinderen het speelgoed echt aan kunnen raken en hierdoor een betere keus kunne n maken. Ten slotte zal de kassa uitgerust worden met een slagboom, deze zal open gaan na het afrekenen.
De 3 proefwinkels zullen de eerste stap zijn in de ontwikkeling van een nieuwe merkstrategie. Deze proefwinkels zullen dan ook nog aangepast kunnen worden wanneer bepaalde punten niet het gewenste effect bereiken. “Volgend jaar willen beginnen met de uitrol om binnen afzienbare tijd alle winkels om te bouwen”, aldus marketingdirecteur Saskia Bax tegen RetailNews.
Naast het nieuwe concept werkt Intertoys ook aan een nieuw logo, dit logo zal ook op de winkels van Bart Smit en Toys XL komen. Blokker Holding, het moederbedrijf van de drie formules (Intertoys, Bart Smit en Toys XL) maakte afgelopen zomer bekend dat deze drie formules onder dezelfde noemer verder zullen gaan. De wijzigingen van de logo’s zullen volgend jaar plaatsvinden.
Geef een reactie