“Meestal komen klanten in de winkel om zich te oriënteren”, vertelt Kool. “Dan hebben ze vaak al de maten bij de hand die ze zelf gemeten hebben. We proberen natuurlijk met die mensen in gesprek te komen en kunnen hun wensen omzetten in een fotorealistisch 3D-ontwerp. Wil de klant daarmee verder, dan berekenen we een offerte.
Als de offerte akkoord is, komt een monteur bij de klant thuis om de situatie precies op te meten. Naar aanleiding daarvan houd ik nog een gesprek met de klant om de puntjes op de i te zetten. Pas dan wordt de bestelling in gang gezet en een afspraak voor installatie van de keuken of badkamer gepland. En het mooie is: als je bij de mensen thuis gaat inmeten, dan raak je vaak in gesprek over hun andere wensen. Of kun je ze wijzen op dingen waar ze aan kunnen denken. Net iets verder gaan dan onze concurrenten, ook als het gaat om service en dienstverlening.”
“De kracht van een lokale ondernemer is dan ook het vertrouwen dat je met de klant opbouwt. Die wil immers niet alleen een keuken of badkamer, de klant wil dat het in vertrouwde handen is. Dat alles goed opgemeten is, op tijd wordt geleverd en goed geïnstalleerd. Ik sta voor dat vertrouwen, ik probeer altijd een persoonlijke band met klanten op te bouwen”, aldus Kool.
Kool: “Als ondernemers bij Grando hebben we geregeld contact met elkaar. Eens in de 3 maanden hebben we een regiomeeting, waarbij we met 10 tot 12 ondernemers bij elkaar komen. Je kunt elkaar op ideeën brengen. Nieuw is bijvoorbeeld het Grando inspiratiemagazine. Dat geef je mee aan klanten die eens rustig thuis willen kijken wat er allemaal mogelijk is. Mensen laten hun naam en contactgegevens achter, en na een tijdje nemen we dan weer eens contact op.”
Ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheden van Grando Keukens & Bad? Klik dan hier voor meer informatie. Volgende week: Grando: ‘We zoeken ondernemers met een passie voor de klant’.
Geef een reactie