“iQ Makelaars wordt het winnende concept in makelaarsland”

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids


iQ Makelaars is een nieuwe formule die zich met een unieke aanpak richt op verkoopmarkt van woningen. Klanten die schipperen om een geschikte tijd te vinden voor een bezichtiging of waardebepaling is verleden tijd, net als niet verder kijken dan Funda.nl. Eigenaars Norbert Wegter en Thomas Voskamp leggen uit waarom iQ makelaars de winnende formule in makelaarsland wordt.

iQ Makelaars doet alles om koper en verkoper zo snel en goed mogelijk met elkaar in contact te brengen, legt Wegter uit. “Om dat voor elkaar te krijgen, werken wij wél op zaterdag en matchen we actief woningzoekenden met beschikbare huizen. De servicegerichte aanpak staat bij ons op 1.”

Focus op online marketing

iQ Makelaars pakt de zaken anders aan de concurrentie. “Logisch”, zo stelt Wegter. “Je moet meer doen dan andere makelaars, maar wel tegen hetzelfde tarief. Dat vergt een andere aanpak, zeker op marketing- en salesgebied.” De formule legt daarom sterk de nadruk op online marketing. Dit gaat veel verder dan de aanmelding bij Funda, Jaap.nl en Huislijn. Er wordt een complete Google-campagne ingericht om de sterke punten van de woning optimaal te belichten. Daarnaast werken de makelaars op ‘no cure no pay’-basis. Geen verkoop? Dan geen fee. Ook doen zij een gratis waardebepaling.

“Wij gebruiken social media en online marketing dusdanig intensief dat dat ons 4.000 leads per jaar oplevert”, stelt Wegter. “Die zetten wij direct door naar onze franchisenemers.”

Groeien met franchise

Wegter en Voskamp hebben het franchisemodel van iQ Makelaars eerst uitgewerkt in twee eigen vestigingen. Daar zijn vorig jaar zeven franchisekantoren bijgekomen. De ambitie is om door te groeien naar 95 kantoren.

Zelf locatie kiezen

Franchisenemers van iQ Makelaars bepalen zelf de locatie waar zij willen beginnen. Starten kan zelfs vanuit huis. “Onze franchisenemers starten in een partnermodel. Hierin helpen we zij met persoonlijke begeleiding op gang”, legt Wegter uit. “Kennisontwikkeling is een vereiste, dus we zien graag dat de franchisenemer een opleiding volgt.”

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

 

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3

franchise-season-art-class