Jamin onderzoekt mogelijkheden shop-in-shop concept

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Jamin ziet fysieke groeimogelijkheden in winkels en op stations. Daarbij willen zij gebruik maken van shop-in-shops. Jamin zou graag samen willen werken met HEMA, vertelt mede-eigenaar Maarten Steinkamp aan RetailTrends. “HEMA kijkt ook naar nieuwe manieren om zijn winkels in te richten en twee oer-Hollandse winkelmerken zouden elkaar enorm kunnen versterken.”

Steinkamp wil nog niet ingaan op de vraag of er al gesprekken zijn. De keuze voor shop-in-shops is een bewuste keuze. “Voor heel veel meer reguliere snoepwinkels ziet hij geen ruimte meer, vooral omdat het ‘impulsconcept’ van Jamin niet geschikt is voor kleinere steden. “Tachtig procent van de mensen die bij ons binnenkomen, waren dat twee minuten daarvoor nog niet van plan. Dan heb je traffic nodig.”

Sinds kort werken Steinkamp en zijn compagnon Kees Hermans ook samen met Uniliver. Doel van deze samenwerking is de uitbouw van ijsmerk Swirl’s als franchiseformule. In het kader daarvan wordt binnenkort een pilot gestart voor een zelfbedieningsconcept bij ‘een vrij grote supermarktketen’. “Dan heb je met heel weinig ruimte een geweldige omzetmaker in je winkel met een heel bekend merk.”

Steinkamp en zijn compagnon zouden ook graag een franchiseformule in de broodmarkt aan hun portfolio toe willen voegen. Daarbij wordt in eerste instantie gedacht aan ‘mooie, regionale broodaanbieders’. Bakker Bart zou ook een optie kunnen zijn, maar dat is volgens Steinkamp ‘niet direct opportuun’.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-season-art-class