Jubileum-editie van Het Nationale Franchise Congres groot succes

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Ruim 100 verschillende franchiseformules kwamen donderdag 14 oktober jl. in het hoofdkantoor van ABN AMRO bij elkaar voor de 20e editie van Het Nationale Franchise Congres.  Na een primeur van een online congres in 2020, kon het congres dit jaar weer fysiek gehouden worden onder leiding van Meike de Jong (RTL Nieuws) met als thema “Leiderschap in Franchise”.

“Het Congres is ieder jaar de grootste bijeenkomst van franchisegevers in Nederland. Het is enorm waardevol dat de branche zo met elkaar het gesprek aan kan gaan om de lopende uitdagingen en successen binnen de branche te kunnen bespreken”, aldus organisator Tim Hazekamp van De Nationale Franchise Gids. Ieder jaar organiseert De Nationale Franchise Gids dit congres in samenwerking met haar trouwe partners Ludwig & Van Dam, FLYNTH, Lekkerland, VISMA en ABN AMRO.

Leiders aan het woord

DA Drogisterij & Parfumerie directeur Ruud van Munster opende het programma waarbij hij voor een volle zaal franchisegevers zijn verhaal en persoonlijke blik op leiderschap deelde. Ook deelde Ruud hoe hij zijn formule staande hield in tijden van crisis en benadrukte hij de essentie van communicatie tussen ondernemers en het hoofdkantoor in deze periodes. Marcel Slaghekke, die aan het roer staat bij Staffing Associates (Carrière Uitzendbureau & Happy Nurse) stelde de vraag ‘Wat is leiderschap nou eigenlijk?’ en schetste diverse situaties uit het dagelijks leven waarbij leiderschap om de hoek komt kijken. Hij deelde zijn ‘learnings’ en zijn momenten waarbij een goede leider zijn cruciaal is. Tijdens de seminars konden bezoekers op een interactieve manier verder de verdieping opzoeken over hoe de heren diverse leiderschapstaken aanpakken.

Lizan van der Pol, die sinds dit jaar mede-eigenaar en directeur is van Bagels & Beans, sloot het congres af. Lizan vatte het bewogen jaar van haar formule samen waarbij zij veel kansen ziet in de markt om nog verder door te groeien, zowel kwantitatief als kwalitatief.

Workshops

Deelnemers konden zich inschrijven voor een persoonlijk programma met daarin twee workshops. De verschillende workshops waren:

  • Communicatie met franchisenemers – Sander Vlaanderen, De Beren
  • Leidinggeven binnen een gevestigde formule – Kees Seip, Fortune Coffee
  • Ondernemers werven – Tim Hazekamp, De Nationale Franchise Gids
  • Leidinggeven binnen een gevestigde formule – Cor de Graaff, 30ML Coffee Roasters

Het congres werd feestelijk afgesloten met een luxe borrel mét bitterballen, waarbij netwerken volop mogelijk was.

(Op de foto: Meike de Jong, RTL Nieuws (links) met Ruud van Munster, DA Drogisterij & Parfumerie (rechts)).

mede mogelijk gemaakt door:

 

 

 

 

 

 

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.