Jumbo bovenaan in Kerstrapport

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Van alle supermarkten in Nederland heeft Jumbo de gemiddeld de meest tevreden klanten en de beste omzetontwikkeling. Daarmee veroverde zij de eerste plaats in het vernieuwde Kerstrapport, een onderzoek wat uitgevoerd wordt door Foodmagazine en GfK.

De Veghelse retailer volgt hiermee Jan Linders op, die vorig jaar de eerste plaats bemachtigde in het Kerstrapport. Lidl werd dit jaar tweede en de derde plaats werd ingenomen door Boni. Albert Heijn staat niet langer in de top tien en is terug te vinden op de dertiende plaats. De laatste plaats wordt ingenomen door Spar.

Voortaan zal het jaarlijks terugkerende onderzoek een andere opzet kennen. In het verleden werden alle klanten van een supermarkt gevraagd naar hun ervaringen. Dit jaar werden echter enkel primaire en secundaire klanten ondervraagd. Tevens wordt naast de tevreden onder de klanten ook de prestaties van de supermarkt meegewogen. Daarbij wordt specifiek gekeken naar de omzetontwikkeling en de ontwikkeling van de klantenkring. ‘’Daarmee wordt de uiteindelijke ranglijst bepaald, met Jumbo deze eerste keer dus als winnaar’’, aldus Joop Holla, onderzoeksdirecteur van GfK.

Naast dat Jumbo bovenaan is geëindigd in het Kerstrapport hebben zij 18 december jl. een app gelanceerd. Deze app kunnen klanten van de retailer gebruiken om hun boodschappenlijstje op te stellen en om producten te bestellen. Tevens beschikt de app over winkelinformatie en recepten. De app is gratis en beschikbaar voor toestellen met een iOS- en Android besturingssystemen.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class