Jumbo breidt bezorgdienst uit met negende hub

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Jumbo breidt de online bezorgdienst wederom uit met de opening van nog een hub. Deze centrale bezorglocatie zorgt voor een uitbreiding in de distributie van online bestelde boodschappen.

De supermarktketen opende maandag ochtend jl. nog een hub in Hengelo. Dit is de negende centrale thuisbezorglocatie. De hub zorgt voor verdere distributie van de online bestelde boodschappen. Deze boodschappen kunnen worden besteld op de website van de supermarkt of via de Jumbo app. De bestellingen worden samengesteld in het e-fulfilmentcenter in Raalte waarna de boodschappen via de hub in Hengelo bij de klanten thuis worden bezorgd. De nieuwe hub van Jumbo vergroot de online bezorgcapaciteit in de regio. Hierdoor kunnen er nog meer klanten worden bediend en zijn de bezorgmomenten flexibeler in te plannen.

Minder kilometers

Jumbo merkte een toenemende vraag naar online boodschappen. Het plaatsen van de nieuwe thuisbezorghub is daarop het antwoord. Er worden op meerdere plekken in Nederland hubs geopend. Het doel van de nieuwe hubs is om de boodschappen zo snel en efficiënt mogelijk te kunnen bezorgen. Door zowel kleinere thuisbezorglocaties als centrale hubs te plaatsen zijn de ritten beter in te plannen en worden er minder kilometers gemaakt.

Focus op uitbreiding

Al eerder zijn hubs geopend in Amsterdam, ’s-Hertogenbosch, Middelburg, Utrecht, Breda, Heerhugowaard en Bemmel. Ook werd begin dit jaar een nieuw fulfilmentcenter geopend in Bleiswijk. Het vergroten van de online bezorgcapaciteit staat centraal en de focus zal dan ook blijven liggen op het uitbreiden van het aantal hubs. Dit jaar worden nog zeven nieuwe hubs geopend op verschillende plekken in Nederland. Jumbo probeert hiermee een steeds sterker ‘omnichannel’ aanbod voor de klanten te realiseren.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.