Jumbo en franchisers bereiken akkoord 

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Jumbo heeft vandaag bekend gemaakt dat er een akkoord is voor een nieuwe strategische samenwerkingsovereenkomst met de Ondernemingsverenging Jumbo (OVJ). Het doel van de overeenkomst is om gezamenlijk en met snelheid te blijven innoveren. De supermarktformule wil meer gaan focussen op omnichannel en wil de formule op basis van de omnichannel strategie door ontwikkelen richting meerdere formats. Die formats kunnen door de diversiteit in kostenstructuur een eigen marge en kostenketen hebben, zo is afgesproken in de overeenkomst. De bestaande conditiesystemen kunnen daarop aangepast worden.

Volgens CEO Frits van Eerd bevindt de supermarktformule in een concurrerende markt, waarin technologische ontwikkelingen nieuwe kansen en uitdagingen opleveren: “Dit vereist dat we met de Jumbo-formule moeten blijven inspelen op de behoeftes van de klant van vandaag en morgen. Alleen zo maken we het verschil”, aldus de CEO tegenover RetailNews. Vorig jaar zijn de franchisenemers al akkoord gegaan met het thuisbezorgen van boodschappen. De franchisenemers van Jumbo zien dat de omnichannel een positief effect heeft. “Dit willen we gezamenlijk verder uitbouwen met innovatieve concepten en een goede online propositie”, aldus verenigingsvoorzitter Anrico Maat.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.