Jumbo en Polare willen klanten digitaal volgen

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Jumbo en Polare willen klanten digitaal volgen
Supermarktketen Jumbo overweegt om net als de nieuwe boekenketen Polare, hun klanten digitaal te volgen. Deze systemen zouden in de winkels geplaatst moeten worden. De ketens kunnen dan met een digitaal volgsysteem de klanten volgen voor marketingdoeleinden of het aanpassen van de winkelinrichting op basis van hun gedrag. “We spreken momenteel diverse partijen die een oplossing bieden voor routing-onderzoek”, aldus Laura Valks van Jumbo. Bij de boekenketen Polare zijn er plannen om dergelijke technologieën toe te passen in hun nieuwe flagschip store die later dit jaar wordt geopend.

De ketens weten nog niet welke systemen ze willen gebruiken. Veel van dergelijke technologieën werken met camera’s, maar er zijn ook systemen die klanten volgen aan de hand van het wifi-signaal van hun smartphones. In de Verenigde Staten stopte de warenhuisketen Nordstrom met een dergelijk experiment na publieke verontwaardiging.

dinsdag 6 augustus 2013.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3