Mijn favorieten

Er zijn nog geen favoriete franchiseformules geselecteerd

Jumbo gaat samenwerken met Makro

Franchiseformule Jumbo gaat een samenwerking aan met Makro. De supermarktformule en de groothandel willen zo zakelijke klanten van Jumbo beter kunnen bedienen. Er worden ongeveer duizend artikelen uit het assortiment van Makro aan het zakelijke online winkelkanaal van Jumbo toegevoegd. Het uitgebreide assortiment is vanaf vandaag beschikbaar.
Relevanter en ruimer online aanbod

In 2019 vergrootte Jumbo al het zakelijk online assortiment met ongeveer 200 portie- en grootverpakkingen voor het bedrijfsleven, kinderdagverblijven en zorgorganisaties. Met deze lange termijn samenwerking en de expertise van Makro in deze markt, zet de franchiseformule de volgende stap als totaalleverancier voor zakelijke klanten.

“We zijn trots op deze nieuwe strategische samenwerking met Makro. Bedrijven kunnen nu voor het hele assortiment bij ons terecht. We bieden alle benodigde producten voor het ontbijt, de koffiepauze, lunch en borrel, maar bijvoorbeeld ook voor kant-en-klaarmaaltijden. Het familiebedrijf viert dit jaar haar 100-jarig bestaan en in zekere zin keren we nu met partner Makro terug naar het prille begin als groothandelsonderneming. De ruime groothandelservaring van Makro komt daarbij uitstekend van pas om samen nieuwe markten aan te boren”, aldus Jurriaan Pauw, Manager E-commerce bij Jumbo.

Meer afzetten via zakelijk online winkelkanaal

Ook voor Makro is het rechtstreeks leveren aan een foodretailer een nieuwe stap die pat bij de ambitie die Makro heeft in de foodservice. “Makro is er voor alle ondernemers en wij willen iedereen bereiken: grote en kleine ondernemers. Door samen te werken met Jumbo kunnen we ons uitgebreide assortiment voor de zakelijke markt nog breder aanbieden. Als internationale foodgroothandel met Nederlandse wortels voelen we een natuurlijke klik met dit Brabantse familiebedrijf. En met onze marktkennis en ons productaanbod wordt het bestaande online zakelijk assortiment van Jumbo perfect aangevuld”, aldus Bas Eijssink, CCO Makro. “Daarbij zijn we niet alleen gespecialiseerd in producten en grootverpakkingen voor de zakelijke markt, maar we bieden logistiek ook voordeel omdat we alle producten gebundeld leveren. Zo kunnen we samen effectief de juiste producten voor deze markt aanbieden.”

×