Jumbo krijgt kritiek op koningsontbijt

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

ontbijt
Jumbo ontkent de kritiek van het Voedingscentrum en Foodwatch, die beweren dat het koningsontbijt ongezond is en slechts bedoeld is als promotioneel reclamemiddel voor de keten. Dat meldt distrifood.

In een reactie op de aantijgingen van het Voedingscentrum en Foodwatch stelt de supermarktketen uit Veghel het te betreuren dat ‘ze deze feestelijke dag aangrijpen om hun punt te maken’.

Niet zo ongezond
Bovendien is de keten van mening dat het met het ongezonde karakter van het ontbijtje wel meevalt. ‘We hebben gekozen voor een gevarieerde balans tussen gezonde ontbijtproducten en producten die passen bij een lekker en feestelijk ontbijt voor de Koningsspelen.’
Het ontbijt bestaat volgens Jumbo uit volkoren brood, glutenvrij brood, halvarine, sojamelk light, halfvolle melk, appelstroop, pindakaas, hagelslag minder suiker, smeerbare kaas light, chocopasta, appels, snoeptomaatjes en komkommer.

Geen reclame
Jumbo bestrijdt eveneens dat het koningsontbijt bedoeld is als reclame. ‘Wij laten hiermee het belang van ontbijten zien en we willen ervoor zorgen dat de leerlingen samen een gezellige start van deze feestdag beleven. Onze medewerking aan deze dag, en in het bijzonder aan het Koningsontbijt, is dan ook zeker niet bedoeld als reclame voor Jumbo.’ Jumbo verspreidt de ontbijtjes voor 1,3 miljoen basisschoolkinderen in heel Nederland.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.