Jumbo start experiment met slimme winkelwagen

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Jumbo heeft het startsein gegeven aan een bijzonder experiment. De centrale vraag luidt: ‘Maakt een slimme winkelwagen het boodschappen doen voor de klant leuker en gemakkelijker?’. Voor dit experiment worden er in de Jumbo Foodmarkt in Veghel speciale winkelwagens ingezet. Deze slimme winkelwagens zijn voorzien van camera’s, aanraakscherm en kunstmatige intelligentie. Er zal worden gekeken of ze toegevoegde waarden bieden aan de klant en hoe ze in de toekomst het beste kunnen worden ingezet.

Zodra klanten de producten in de winkelwagen leggen worden deze automatisch gescand. Dit gebeurt door middel van een ingebouwde camera. Het boodschappenlijstje is zichtbaar op het ingebouwde scherm. Zo is het mogelijk om te zien op welk bedrag je zit en welke producten in de aanbieding zijn. Men kan nog niet via dit scherm betalen maar de verwachting is wel dat dit in de toekomst mogelijk zal zijn.

Testen op de werkvloer

Tijdens de testfase worden de kansen en beperkingen van de nieuwe winkelwagen in kaart gebracht. Voor de testfase op de werkvloer is er ook getraind in een gesimuleerde omgeving. Hier is o.a. de productherkenning van de camera getest. Het doel van het testen op de werkvloer is om te kijken of de slimme winkelwagen de klantreis ook daadwerkelijk eenvoudiger maakt. Of de innovatie ook definitief wordt toegepast in de winkels zal nog moeten blijken.

Verrassende en inspirerende innovaties

“We kijken voortdurend hoe we de allerlaatste innovaties en technologieën kunnen toepassen om onze dienstverlening aan klanten te verbeteren en hen te blijven verrassen en inspireren. Deze pilot is een mooi voorbeeld van onze visie op de supermarkt van de toekomst en hoe we onze klanten in de komende jaren nóg beter kunnen bedienen”, aldus Tim Hehenkamp, directeur Technology & Data van Jumbo.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.