Mijn favorieten

Er zijn nog geen favoriete franchiseformules geselecteerd

Jumbo treft voorbereidingen webwinkel

Supermarktketen Jumbo wil voor het einde van het jaar een volledig operationele webshop hebben. Dat melden verschillende bronnen onafhankelijk van elkaar. De supermarktketen voert gesprekken met verschillende fabrikanten. Volgens de bronnen is het een kwestie van enkele weken voordat de eerste uitrol plaatsvindt.

Verschillende prijslijnen
De grote A-merkfabrikanten stellen vraagtekens bij de uitrol van de webshop. Zo werkt Jumbo met zeven verschillende prijslijnen. Het is de vraag hoe de formule de prijslijnen overeind wil houden in een transparante web-omgeving. Ook zou de franchiseformule bij een uiteindelijk online omzetaandeel in 2020 van vijf tot zes procent goed zijn voor een geschatte € 300 miljoen online. Dat is voor de individuele A-merkfabrikanten geen grote omzet. “De klant koopt de A-merken toch wel op het internet,” aldus één van hen.

Bevestiging
Woordvoerder Maurice Nieuwland van Jumbo bevestigt de gesprekken. “Jumbo informeert inderdaad leveranciers als onderdeel van de voorbereidingen die we treffen om later dit jaar online te gaan met onze e-commerce activiteiten. Verdere details delen we op dit moment nog niet.”