De Deense keukenfabrikant Kvik opende dit weekend de deuren van haar nieuwe Deense designwinkel in Hilversum. De winkel wordt geleid door de trotse franchisenemer Joeri Gimberg en beschikt over het volledige assortiment keukens, badkamermeubels en garderobekasten. Kvik staat bekend om het duurzame Deense design voor een betaalbare prijs in combinatie met persoonlijke service. De nieuwe winkel in Hilversum is de negenentwintigste vestiging in Nederland en biedt afspraken op locatie, bij de klant thuis en online videomeetings aan.
Duurzame en tijdloze designs
Franchisenemer Joeri Gimberg heeft de nodige ervaring om van Kvik Hilversum een succes te maken. Joeri: “Mijn Kvik-avontuur begon in februari 2008. Via mijn oom, die destijds in Denemarken op het hoofdkantoor werkte, kwam ik in contact met de eigenaar van Kvik Apeldoorn. Tijdens mijn studie ben ik daar als winkelmedewerker aan de slag gegaan. De eigentijdse maar toch tijdloze uitstraling van de Kvik-keukens sprak mij direct aan. Toen ik in 2018 de kans kreeg in Amersfoort mijn eigen vestiging te openen, greep ik die dan ook met beide handen aan. De nieuwe Kvik-winkel in Hilversum is mijn tweede vestiging.”
Het openen van een tweede locatie heeft meerdere redenen. “Met twee winkels vergroten we onze capaciteit waardoor we de markt beter kunnen bedienen. We ontvangen nu al veel klanten uit Het Gooi, wat erop wijst dat het concept van Kvik goed aansluit bij mensen in de regio,” vertelt Joeri. “Mensen zijn hier over het algemeen heel vooruitstrevend, en het duurzame, Deense design van Kvik past goed bij de moderne maatschappij. Daarnaast kan ik met de opening van een tweede winkel mijn team doorgroeimogelijkheden bieden.” De nieuwe winkel bevindt zich aan een drukke straat tegenover centraal station, midden in het centrum van Hilversum. Een goed bereikbare en zichtbare locatie met een parkeergarage en fietsenstalling om de hoek. “We hopen dat deze dynamische plek voor meer aanloop en merkherkenning zal zorgen.”
Transparante aanpak
Voor Joeri Gimberg is heldere communicatie en het maken van duidelijke afspraken met de klant het allerbelangrijkste. “Mensen kopen gemiddeld twee keer in hun leven een keuken. Wat voor ons vanzelfsprekend is, is dat voor de klant minder. Dat betekent dat je de klant op een transparante manier moet begeleiden in het proces, en daarnaast altijd bereikbaar moet zijn. Dat is wat wij binnen ons team goed in ons achterhoofd houden. Onze klanttevredenheid is in Amersfoort heel hoog. Door een deel van het team mee te nemen naar Hilversum hopen we dezelfde kwaliteit en service te kunnen waarborgen.”