Mark van ’t Loo, algemeen directeur KFC Nederland, vertelt tegen Out.of.Home Shops dat de formule nog steeds op zoek is naar locaties waar meer dan 30.000 verkeersbewegingen per dag zijn en een achterland van 50.000 potentiële klanten, die binnen 10 minuten het restaurant kunnen bereiken. Echter, deze locaties hebben hoge investerings- en huurkosten. Daarnaast kost het wijzigingen van bestemmingsplannen en het aanvragen van vergunningen veel tijd. Hierdoor gaat de formule zich ook richten op captive markets, dit zijn afgesloten marktgebieden, zoals Schiphol. “Daar een restaurant openen heeft nauwelijks impact op de marktgebieden van restaurants in de omgeving, omdat het een afgesloten gebied is. Dat is een voordeel. Wel zijn het moeilijke locaties om binnen te komen, we zijn er afhankelijk van partijen als HMS Host. Daarnaast kunnen de kavels niet groot genoeg zijn.” aldus Van ’t Loo. Op dit moment is KFC bezig met het ontwikkelen van een kleinere restaurantvariant die past in dit soort kavels.
Geef een reactie