Met deze nieuwe franchiseformule wil Koopmans ervoor zorgen dat crêpes bekender worden in Nederland. “We brengen onze merkkracht, de ervaring van bestaande ondernemers en blurring tussen retail en out-of-home op een verrassende manier samen”, zegt product manager Sandra van Ruiten op Distrifood.nl. Koopmans zal zelf geen winkels openen, maar zal zich alleen op samenwerkingen met franchisenemers richten. “Bestaande horecaondernemers bieden we het vertrouwen dat consumenten hebben in het merk Koopmans.”
Koopmans wil gebruik maken van de ondernemerskwaliteiten van franchisenemers. “Consumenten zoeken merken waarmee zij zich kunnen identificeren. Koopmans ís zo’n merk. Ik ben graag innovatief bezig met mijn zaak en sta dan ook open om nieuwe concepten te testen. Voor ons biedt de meeneemverkoop bovendien mogelijkheden om extra omzet te genereren”, aldus Rogier Bourgonje, eigenaar van lunchroom La Boca.
Ondernemers kunnen in hun bestaande formule een complete balie-unit plaatsen om crêpes te maken. Koopmans heeft hiervoor een speciale crêpemix ontwikkeld met een complete werkbank en een bakplaat. Verder zullen de franchisenemers een training krijgen om het bakken onder de knie te krijgen.
Geef een reactie