Koopplein.nl bestaat 10 jaar en is aangesloten bij Privacy Waarborg

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Deze maand is het tien jaar geleden dat Koopplein.nl zijn eerste lokale digitale marktplaats begon op Texel. Inmiddels is Koopplein.nl uitgegroeid tot een franchiseformule met online vestigingen in meer dan 100 gemeenten. Bovendien werd Koopplein.nl in 2014 uitgeroepen tot beste online marktplaats van Nederland. De franchiseformule wordt geleid door directeuren-eigenaren Henk Meijer en Kees-Jaap van der Kooi.

Een andere ontwikkeling die onlangs heeft plaatsgevonden is dat Koopplein.nl is aangesloten bij Privacy Waarborg. Daarmee zorgt de franchiseformule ervoor dat de privacy van klanten is gewaarborgd. Branchevereniging DDMA kijkt door middel van een jaarlijkse audit of organisaties voldoen aan de geldende wet- en regelgeving gericht op het beschermen van persoonsgegevens. Als een organisatie het Waarborg voert, betekent dit dat zij de privacywetgeving naleven en dat zij zich houden aan de aanvullende gedragsregels en borging van informatiebeveiliging.

Koopplein.nl is een gratis, lokaal en professioneel digitaal platform voor particulieren, (non-profit) stichtingen en verenigingen en biedt een vertrouwde omgeving om op eenvoudige wijze, veilig en snel te kopen en te verkopen. Door het lokale karakter worden risico’s op (internet)-oplichting tot een minimum beperkt en hebben zij een duurzaam karakter​.

De DDMA Privacy Autoriteit gebruikt een scoringsmodel om te beoordelen in welke fase van professionalisering een organisatie zich bevindt op het gebied van informatiebeveiliging. De DDMA Privacy Autoriteit geeft organisaties een bronzen, zilveren of gouden beveiligingslabel. Koopplein.nl heeft de Privacy Waarborg Security Check met succes doorlopen en heeft een zilveren beveiligingslabel gekregen.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3