Krijgsman Retail Services, bekend van de ‘Kippie’ formule, brengt een nieuw franchisemodel op de vismarkt. De nieuwe winkelformule zal ‘Vissie’ heten en richt zich dan ook op de verkoop van kant-en-klare visproducten.
Vissie is vergelijkbaar met Kippie. Het is een formule die zich richt op het gemakkelijk kopen en eten van kant-en-klare producten. In dit geval bestaat het assortiment uit visproducten zoals maaltijden, broodjes of visloempia’s. De pilotstore zal worden geopend op 8 april a.s. in het Carnisse Veste winkelcentrum in Barendrecht.
“Tijdens ons wekelijks overleg op kantoor spraken wij gekscherend over een vis-variant van onze formule. Het begon als een grap, maar al snel werden al mijn collega’s enthousiast. De naam was dan ook snel bedacht”, aldus Sanne Hofman.
In eerste instantie wordt de oorspronkelijke winkel in Barendrecht door KRS zelf geëxploiteerd. Op den duur zal de keten worden uitgebreid door middel van franchise. De ‘Kippie’ formule heeft zijn succes al bewezen met 58 vestigingen.
Kippie is een familiebedrijf dat is opgericht in 1945. Het begon als een kleine organisatie, genaamd ‘Krijgsman Poeliers’, die samenwerkte met verschillende poeliers. Waar boter, dat huis aan huis werd verkocht, het eerste en enige product uit het assortiment was werden later kip en zuivel producten zoals kaas toegevoegd. Vanaf 1995 werd de focus op kip gelegd met de ‘Kippie’ formule. Ondertussen is deze organisatie uitgegroeid tot een grote franchiseformule met 58 vestigingen.