Krimpende markt verandert bouwmarkten

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids


Nederlandse bouwmarkt voeren een scala aan veranderingen door om de krimpende markt het hoofd te kunnen bieden. Praxis en Formido, onderdeel van Maxeda, hebben de helft van hun assortiment veranderd en de formules Gamma en Karwei, onderdeel van Intergamma, passen hun winkelformat aan.

De omzet in de doe-het-zelfmarkt daalde met 25 procent in 5 jaar en het aantal faillissementen was in 2012 het hoogst tot nu toe. Onder andere daardoor heeft Maxeda ervoor gekozen om uit te breiden met producten van het huismerk. Ceo George Adams: “We zijn ook meer zelf gaan inkopen in Azië. Daardoor verbeteren de marges.” De vernieuwingen betekenen volgens George echter niet dat het nu voor de wind gaat met het concern. “Het is een beetje een roltrap oprennen die omlaag gaat.” Intergamma ontwikkelde voor Karwei een nieuwe formule. De keten opende dertig nieuwe filialen. Bij Gamma werden de afdelingen voor verf en verlichting uitgebreid. Ook werd bekend dat Intergamma deze zomer nog webwinkels lanceert voor Karwei en Gamma.

dinsdag 12 februari 2013.

 

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class