La Place breidt in hoog tempo verder uit

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Restaurantketen La Place kent een omzetstijging in de eerste jaarhelft van 2017 van 28,5% naar €60,4 mln ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Daarnaast richt La Place zich zowel op nationale als internationale expansie.

AC Restaurants

In het eerste halfjaar van 2017 realiseerden La Place een omzet van € 60,4 miljoen en een stijging van 28,5% (bron GfK) ten opzichte van dezelfde periode het jaar ervoor. Dit is het gevolg van de uitbreiding in binnen- en buitenland en een sterke autonome groei van circa 7% in de bestaande vestigingen. Ook heeft de restaurantketen de start gemaakt om de AC Restaurants om te bouwen naar de La Place-formule. Hierdoor ontstaan vele nieuwe ontmoetingsplekken waar bezoekers kunnen eten, werken en uitrusten. In de loop van het jaar zullen meer vestigingen van overgenomen AC Restaurants onder de vlag van La Place openen.

Verdere expansie La Place

La Place opent in de tweede helft van 2017 tevens negen nieuwe restaurants in Nederlandse vestigingen van warenhuis Hudson’s Bay. Met o.a. nieuwe restaurants in Parijs en Madrid richt La Place zich op buitenlandse expansie. “La Place is nu volledig geïntegreerd in de Jumbo familie, met een sterke focus op nationale en internationale uitbreiding. Ook blijven we inzetten op de verdere ontwikkeling van de formule, waarbij we op innovatieve wijze inspelen op trends in food”, vertelt Bart van den Nieuwenhof, Managing Director van La Place. “De synergie tussen La Place en Jumbo begint duidelijk haar vruchten af te werpen. Het nieuwe concept voor binnenstedelijke gemakswinkels, dat elementen van zowel La Place als Jumbo samenbrengt, is hiervan een mooi voorbeeld.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

 

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3