Mijn favorieten

Er zijn nog geen favoriete franchiseformules geselecteerd

La Place richt pijlen op groei na corona

La Place heeft in de eerste halfjaar van 2021 een flinke omzetverlies geleden. De formule van Jumbo zag de omzet dalen naar € 13 miljoen. Dat is 60% minder ten opzichte van de eerste helft van 2020. Dit komt met name doordat de deuren van de vestigingen goeddeels gesloten waren vanwege de coronapandemie. De samenwerking met Vermaat Groep is inmiddels succesvol opgestart en de verwachtingen over hernieuwde groei na corona zijn volgens Jumbo ‘onverkort positief’. La Place wil de komende jaren honderden nieuwe vestigingen openen in binnen- en buitenland.

De periode dat de formule noodgedwongen de deuren gesloten moest houden, werd aangegrepen om de koers aan te scherpen en het bedrijf gereed te maken voor verdere groei. Daarvoor is een samenwerking gestart met horecaspecialis Vermaat Groep. Zij hebben de exploitatie van 44 La Place restaurants overgenomen. Jumbo blijft eigenaar van het La Place merk, 6 eigen vestigingen en 4 stationslocaties. Ook blijft Jumbo verantwoordelijk voor de (inter)nationale franchiserelaties. In de afgelopen maanden zijn vestigingen geopend of heropend in Kopenhagen en Leiderdorp.

La Place Express

Jumbo wil de La Place Express concept verder uitbreiden. Dit zijn kleinere stedelijke locaties met veel passantenstromen, zoals drukke winkelgebieden en verkeersknooppunten. Onlangs is er op het Centraal Station van Utrecht en aan de Rotterdamse Coolsingel nieuwe La Place Express vestigingen geopend. “Het is onze ambitie om komende jaren honderden nieuwe La Place locaties te openen in binnen- en buitenland. Waaronder een fors aantal La Place Express vestigingen. Dit format sluit goed aan bij onze retailkennis en is bovenal een sterk antwoord op de groeiende vraag naar hoogwaardige, verse en gemakkelijke voeding en dranken voor onderweg of snelle consumptie ter plekke”, aldus Frits van Eerd, CEO van Jumbo.

×