Leen Bakker ook op de omnichannel-tour

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Franchiseformule Leen Bakker heeft het raadplegen en verkopen van het assortiment via tablets en kiosken uitgeprobeerd in 5 vestigingen. De werkwijze heeft de proef doorstaan en is gereed om verder uitgerold te worden naar meerdere vestigingen.

De winkelmedewerkers kunnen in de fysieke vestiging via een tablet het assortiment verkopen aan de klant. Het is een andere manier van verkopen en volgens directeur inkoop en communicatie Wim Braafhart vergt dat ook tijd en educatie. De klant kan via een kiosk zelfstandig het gehele assortiment raadplegen. Tevens kunnen zij ook via de kiosk direct afrekenen.

Volgens Braafhart bevindt Leen Bakker zich midden in een veranderingsproces naar omnichannel. Volgens de winkelketen blijft het niet bij de tablets en kiosken. Uiteindelijk gaat de formule voor het werken met dynamische prijzen. Ook wil Leen Bakker bestellingen binnen het uur thuisbezorgen middels zijn fysieke winkelbestand. “We willen de nummer één in e-commerce in de Benelux worden”, aldus de directeur. Om dat te bereiken heeft de formule een driejarenplan bedacht.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3